• 1402/06/13 - 11:12
  • تعداد بازدید خبر : 263
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

برگزاری دوره چهارم کارگاه کارگاه تئوری و عملی کشت سلول های سرطانی

دوره چهارم کارگاه تئوری و عملی کشت سلول های سرطانی در مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی برگزار شد.

کارگاه آموزشی چهار روزه  "تئوری و عملی کشت سلول های سرطانی" توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی و با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری و آزمایشگاه جامع دانشگاه در تاریخ های 7 و 8 شهریور 1402 (بخش اول) و 11 و 12 شهریور 1402 (بخش دوم) در آزمایشگاه کشت سلولی مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

این کارگاه روزانه در دو بخش تئوری و عملی از ساعت 7:30 لغایت 15:30 با تدریس خانم دکتر نزهت زبردست (مدیر مرکز) و آقای دکتر رحیم نصرتی عضو هیئت علمی مرکز برگزار شد.

در این کارگاه، شرکت کنندگان در بخش اول دوره با اصول و مبانی کشت سلول، طراحی آزمایشگاه کشت سلول و معرفی تجهیزات، استریلیزاسیون و اصول GLP در آزمایشگاه کشت سلول، انواع رده های سلولی و آلودگی های احتمالی آشنا شده و سپس در گروه های مجزا به صورت عملی به تهیه محیط کشت سلول، ذوب (Thaw) و انجماد (Freeze) سلول، کشت و پاساژ سلول، شمارش سلول و تعیین تعداد سلول ها و seeding پرداختند.

در بخش دوم و تکمیلی، شرکت کنندگان در بخش تئوری با اصول کلی سمیت سلولی، تست MTT و اهمیت کشت سلولی در تحقیقات سرطان آشنا شده و در بخش عملی انجام تست MTT، آنالیز نتایج آن و بدست آوردن میزان IC50 را فرا گرفتند.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی,رویدادها
  • کد خبر : 110891
کلمات کلیدی

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1402/06/13 11:12